در هنگام خرید مرغ دقت کنید
نوشته شده توسط : saeedi

مرغ تازه معمولاً بدون بو است، دارای رنگ شفاف و براق است.

مجید محرابی توانا، با تأکید بر مصرف بیشتر گوشت سفید (مرغ و ماهی) به جای گوشت قرمز، اظهار کرد: در صورتی که مرغ از فروشگاه‌های معتبر تهیه شود و در کشتارگاه‌های مجاز زیر نظر متخصصان بهداشت و دامپزشکی ذبح شود مصرف آن جای هیچگونه نگرانی ندارد.

وی در مورد احتمال آلودگی و فساد گوشت مرغ در فروشگاه‌ها توضیح داد: هر ماده غذایی که تغییر رنگ و بو بدهد تا حدودی مشخص کننده فاسد شدن آن است.

مرغ تازه هم معمولاً بدون بو است، دارای رنگ شفاف و براق است در حالی که مرغ فاسد بوی بد دارد و تا حدودی حالت وارفتگی و بی رنگی دارد.

این عضو هئیت علمی دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله توصیه کرد: باید آلودگی‌ها مثل سالمونلا و باکتری‌های دیگر که از طریق مرغ آلوده منتقل می شوند به حداقل برسد. حرارت حین طبخ باعث از بین رفتن آلودگی‌ها می شود در حالی که با سرخ و کباب کردن حرارت کامل نفوذ نمی‌کند.

وی تأکید کرد: گوشت مرغ باید به اندازه کافی پخته شود و مهمتر از آن افراد باید از مصرف مرغ مانده پرهیز کنند. زیرا خطر آلودگی آن بیشتر است.

به گفته وی، گوشت پخته مرغ را نباید خیلی در یخچال نگهداری کرد و از گرم کردن مکرر آن جلوگیری کرد، زیرا احتمال آلودگی ثانویه آن زیاد است.




:: موضوعات مرتبط: اشپزی , خانه و سبک زندگی , ,
:: برچسب‌ها: در هنگام خرید مرغ دقت کنید ,
:: بازدید از این مطلب : 117
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 بهمن 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: